Seria Wiadomości Powitalnych – Jak to zrobić? – Siedem Porad

Kiedy już zainteresowaliśmy potencjalnego klienta naszą ofertą lub tematyką i ów potencjalny klient wyraził chęć otrzymywania od nas maili, warto powitać go z szeroko otwartymi ramionami. Dosyć oczywiste, nieprawdaż? Zadziwiająco jednak, większość nadawców podchodzi do tego po macoszemu wysyłając powitalne wiadomości w formie czysto tekstowych automatycznych i ‘suchych’ maili, bez możliwości śledzenia otwarć czy kliknięć, a co za tym idzie – nie przekładające się na przyszłe zyski. Skorzystaj z siedmiu porad dzięki którym powitalne wiadomości wysyłane go nowych odbiorców pozwolą zbudować lepsze relacje z nimi i przekuć odbiorców na zadowolonych klientów.

Każdy jest inny

Odbiorcy mają różne powody, dla których wyrazili chęć otrzymywania naszych maili – zaciekawienie marką, identyfikacja z naszymi produktami, poszukiwanie informacji albo czysta chęć zdobycia kuponów rabatowych. Mając tego świadomość, należy tak przygotować serię wiadomości, aby zainteresowała każdego z nich.

 

Wykorzystaj swoją wiedzę o odbiorcach

Z pewnością korzystasz z różnych źródeł informacji na temat swoich potencjalnych klientów – statystyki odwiedzin stron, czy użytkownik zarejestrował się poprzez naszą stronę internetową, a może przychodzi poprzez strony partnera, Facebook, dostał maila od znajomego itp. Wykorzystaj tę wiedzę o odbiorcy w celu odpowiedniego dostosowania treści.

 

Opowiedz historię

Upewnij się, że odbiorca ma świadomość, że otrzymana przez niego wiadomość jest częścią serii wiadomości – na przykład “Wiadomość pierwsza z trzech“. Dzięki temu odbiorca wie, że otrzyma kolejne wiadomości i zachęci go do otwierania kolejnych maili.

 

Przygotuj treść i później ją podziel

Całość powitania należy przemyśleć – przygotować treść ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem. Później należy ją podzielić na odpowiednią ilość maili. Każda z wiadomości powinna być logicznie częścią tej całej historii aby odbiorca z radością czytał kolejne jej rozdziały.

 

Dotrzymuj obietnic

Jeżeli obiecałeś codzienne lub cotygodniowe maile, wysyłaj je regularnie, zgodnie z obietnicą. Podniesie to zaufanie odbiorcy do marki, a także podkreśli nasze profesjonalne podejście do email marketingu.

 

Wysyłaj typowe maile dopiero po zakończeniu powitania

Powstrzymaj się od wysyłania standardowych wiadomości wysyłanych do bieżących odbiorców do zakończenia wysyłania serii wiadomości powitalnych. Jest to o tyle ważne, że nie tworzy niepotrzebnego zamieszania w skrzynce odbiorcy, który dopiero zaczął otrzymywać od nas wiadomości.

 

Edukuj, wspieraj i opowiedz o tym co dalej

Rozpoczęcie współpracy z odbiorcą to świetna okazja do edukowania – możemy opowiedzieć o tym jak korzystać z serwisu, jak skorzystać z infolinii, czego oczekiwać od zakupionego produktu. Takie podejście do wiadomości powitalnych pozwala na budowanie grupy odbiorców wiadomości świadomych procesów, ograniczeń, ciekawostek lub możliwości związanych z naszą ofertą.

 

Mając na uwadze fakt, że ci nowo zapisani odbiorcy są w tym momencie najbardziej zainteresowani naszą marką, produktami lub usługami, należy skoncentrować się na zaprezentowaniu się z jak najlepszej strony. W szczególności, na początku tej wspólnej przygody warto opowiedzieć odbiorcy czego może oczekiwać w swojej skrzynce odbiorczej – podczas okresu powitalnego jak również po jego zakończeniu. Serie wiadomości powitalnych to także okazja na przekazanie odbiorcy wiedzy, zainwestowania w odbiorcę odrobiny czasu. Dzięki temu szybciej i w bardziej świadomy sposób skorzysta on z naszej oferty, jak również zwiąże się z naszą marką emocjonalnie. Z pewnością zwykłe powitalne wiadomości tekstowe bez wyrazu nie przekażą odbiorcy takiego pozytywnego ładunku emocjonalnego.

Odpowiedni mix szaty graficznej, prawidłowo napisanej i interesującej treści wysłanej w odpowiednim czasie do szukającego informacji odbiorcy może mieć ogromny wpływ na efekty email marketingu. Trudno się nie zgodzić, że pierwsze wrażenie jest bardzo często najważniejsze. Skorzystaj z różnorodnych narzędzi i technik oraz naszego wieloletniego doświadczenia w celu uzyskania jak najlepszych efektów kampanii powitalnej.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dane Kontaktowe

T. +48 22 389 69 69
K. +48 60 61 333 11
E: info@silvermail.pl